• Historie Bosman & Vos deel 6: Vernieuwing

Historie Bosman & Vos deel 6: Vernieuwing

Bosman & Vos bestaat op 1 juni 2019 25 jaar. Ter ere van dit voor ons, en hopelijk ook voor u, heuglijke feit schreven we 6 artikelen over deze 25 jaar. Hoe zijn wij begonnen? Met welke idealen? Welke zijn verwezenlijkt en welke zijn we onderweg helaas kwijt geraakt? Wij sluiten onze terugblik met de laatste episode: “2014 – 2019 Vernieuwing”.

2014 – 2019 Vernieuwing

Tja, dat was even slikken, toen Gerard Bosman en Hekon Pasman, met het pensioen in zicht, aangaven dat ze per 1 januari 2015 wilden stoppen als partner en dat ze alleen nog als associé aan Bosman & Vos verbonden wilden blijven.
Wat betekende dat voor het bureau? Welke vraagstukken speelden in de markt? Welke kansen en bedreigingen zagen we? Welke ambities hadden wijzelf? Hoe en met wie wilden we verder gaan? Welke competenties hadden we nog nodig?
Wij (Ingrid en Watze) waren in ieder geval aan zet. Watze (leiderschap en samenwerking) was al vanaf 1995 partner en Ingrid (werving en selectie) stond al op de nominatie om partner te worden. We besloten om door te gaan als full service organisatieadviesbureau. Zodat we vraagstukken integraal konden blijven bekijken en aanpakken. En om meer te werken met partners en netwerken van adviseurs dan met eigen medewerkers in dienst, zodat we niet omzet gedreven zouden hoeven te werken.

Dus we trokken nieuwe partners aan:

  • Diane den Tuinder, was al verbonden aan Bosman & Vos en is gespecialiseerd in strategische vraagstukken en organisatieontwerp (helaas vertrokken op 1 januari 2019 om hele andere plannen te gaan realiseren).
  • Yolanda Gagliardi, all round organisatieadviseur en interimmanager met een achtergrond in de zorg.
  • Crista Vonkeman, sparringpartner voor bestuurders en Raden van Toezicht en interim bestuurder met een achtergrond in Welzijn, Sociaal Werk en Kinderopvang.
  • Paul Poortvliet, organisatieadviseur met als specialisatie de ontwikkeling en evaluatie van kennisinfrastructuren en het begeleiden van lokale en landelijke verandertrajecten.

In december 2014 namen we afscheid van Gerard en Hekon, middels een symposium met veel van onze goede relaties en vervolgens voor ons eigen team een weekend weg waar we met elkaar mooie verhalen en speeches deelden.
 
Op 1 januari 2015 nam de nieuwe ploeg het roer over. We bouwden voort op wat er al was. Een groot netwerk in zorg, sociaal domein en onderwijs en een gedegen adviespraktijk: scherp analyseren en hands on uitvoeren in nauwe samenwerking, met de klant.
Een nieuwe ploeg wil ook zaken anders doen. We schrijven nog minder en nog kortere rapporten dan we al deden. We hebben extra geïnvesteerd in onderwerpen als governance, productiviteit, teamontwikkeling en HR management. We hebben Michelle Witsenburg gevraagd om onze assessments te vernieuwen en lopen nu voorop als het gaat om de digitalisering daarvan. We vernieuwden ons administratieve systeem. We kozen een nieuwe huisstijl en een andere website. We zijn meer gebruik van social media gaan maken.
En op 1 juni heeft Sophie Bijloos zich als associé aan Bosman & Vos verbonden. Op 4 juli is zij aan de Erasmus Universiteit, promoteren Kim Putters en Wouter ten Have,  gepromoveerd op de vraag hoe zorgbestuurders bouwen aan draagvlak om te besturen oftewel hun license to lead. Op 1 januari 2020 wordt zij de 6e partner binnen ons bureau.

Wij hebben er alle vertrouwen in, dat we onze klanten nog weer eens 25 jaar ten dienste kunnen zijn. We kunnen goed doorontwikkelen op de bodem die in de eerste 25 jaar onder het bureau gelegd is. Waarvoor dank aan al onze voorgangers, al onze collega’s die bij Bosman & Vos werk(t)en en vooral aan onze klanten voor hun vertrouwen!

Onze complete serie Historie Bosman & Vos is hier terug te lezen.

Terug naar het overzicht

Deel deze pagina in uw netwerk

Wat we schrijven …

25 bemiddelingen in 25 jaar - een terugblik - deel 21

Een goede match bij CNV.

Yolanda